Aktualności

30 kwietnia 2019 22:29 | Aktualności

ZIELONA SZKOŁA - dzień trzeci

Trzeci dzień naszego pobytu to wycieczka autokarowa. Po śniadaniu udaliśmy się do Kudowy Zdrój, gdzie zwiedzaliśmy Szlaka Ginących Zawodów - tutaj mieliśmy okazję poznać specyfikę dawnych profesji, takich jak: piekarz, garncarz, kowal i wiele innych. Wzięliśmy również udział w warsztatach garncarskich. Każdy mógł wytoczyć na kole garncarskim swoje gliniane naczynie. Odwiedziliśmy również mini zoo - obserwując różne zwierzęta, m. in.: strusie, pawie, lamy, zebry, daniele i zwierzęta domowe. Następnie przeszliśmy  do Kaplicy Caszek w Czermnej i zapoznaliśmy się z historią powstania tego miejsca. Z Kudowy przejechaliśmy do Dusznik Zdrój  do Muzeum Papiernictwa -  przewodnik ciekawie przedstawił nam historię papieru i młyna papierniczego. Podziwialiśmy dzieła sztuki papierniczej, a na zakończenie wzięliśmy udział w warsztatach czerpania papieru.

Do ośrodka wróciliśmy na późniejszy niż zwykle obiad, a po krótkim odpoczynku były gry i zabawy oraz spacer po Polanicy