Aktualności

10 czerwca 2019 22:25 | Aktualności

Zielona szkoła w Rewalu

Uczniowie klas IVA, IVB i VA wraz z wychowawcami przebywali w dniach 03-07.06.2019 na zielonej szkole w Rewalu. Program wycieczki był bardzo atrakcyjny. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Międzyrzecki Rejon Umocniony wraz z Rezerwatem Przyrody „Nietoperek”. Niesamowitym przeżyciem była eksploracja  korytarzy (część drogi można było pokonać drezyną!) i pomieszczeń w bunkrze znajdującym się 30 metrów pod ziemią. Do autokaru wracaliśmy wzdłuż zębów smoka. To była fascynująca lekcja historii.

Drugi dzień upłynął pod znakiem sportu na plaży. Mogliśmy do woli nacieszyć się morzem i przepiękną pogodą. W ruch poszły piłki, frisbee. Gorący piasek i ciepła woda wprawiła nas w doskonały humor. Po południu przeszliśmy się brzegiem morza do Trzęsacza, gdzie podziwialiśmy ruiny kościoła gotyckiego na klifie.

Następnego dnia zwiedziliśmy Woliński Park Narodowy. Widzieliśmy żubry, orły bieliki. Byliśmy również nad Turkusowym Jeziorkiem. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Międzyzdrojów, gdzie w programie był spacer po mieście (molo, Promenada Gwiazd, port rybacki).

Wielu wrażeń dostarczył nam pobyt w Parku Wodnym „Relax” w Świdwinie, gdzie do dyspozycji były zjeżdżalnie, sztuczna rzeka,  basen rekreacyjny i sportowy.

Aż szkoda był wyjeżdżać z Rewala. Pyszne jedzenie, codzienne plażowanie i zabawy, przepiękna pogoda... Miło nam było usłyszeć na koniec, że byliśmy sympatyczną i zdyscyplinowaną grupą. W drodze powrotnej do domu zwiedziliśmy Szczecin. Duże wrażenie zrobiły na nas Wały Chrobrego, zamek  Książąt Pomorskich, starówka oraz przepiękny Ratusz Staromiejski.

Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do zorganizowania zielonej szkoły, a w szczególności p. Danusi, wychowawcom za opiekę, Biurze Turystyki Szkolnej „Kleks” za lody w McDonald’sie i p. Piotrowi za piękne zdjęcia.