Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji.
Dzięki mLegitymacji możesz zapomnieć o noszeniu tradycyjnego dokumentu. To tradycyjna legitymacja szkolna, ale wyświetlana na ekranie Twojego telefonu.
Pokazując mLegitymację, potwierdzisz, że jesteś uczniem danej szkoły, skorzystasz z ulg i zwolnień. To ważne! Ten mDokument możesz aktywować tylko wtedy, gdy Twoja szkoła ma podpisane odpowiednie porozumienie z Ministerstwem Cyfryzacji. Uruchamia się go, używając kodu QR oraz kodu aktywacyjnego otrzymanego w sekretariacie szkoły.
Dane z mLegitymacji możesz okazać tak jak przy użyciu tradycyjnej legitymacji. Możesz również przekazać je użytkownikowi aplikacji mWeryfikator. W ten sposób upoważniona osoba potwierdzi m.in. Twoje imię, nazwisko i wiek. Na ekranie swojego urządzenia zobaczy również Twoje zdjęcie w niskiej rozdzielczości. Może sprawdzić również ważność Twojej mLegitymacji szkolnej.
mLegitymacja jest wydawana na wniosek pełnoletniego ucznia lub rodziców ucznia (opiekuna prawnego).
Aby uruchomić mLegitymację należy:
- Wysłać zdjęcie ucznia przez dziennik elektroniczny UONET+ (szczegóły poniżej).
- Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji. Wnioski prosimy przekazywać do sekretariatu.
- Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.
- Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.
Aby unieważnić mLegitymację należy:
pobrać, wypełnić i dostarczyć wniosek o unieważnienie mLegitymacji do sekretariatu.
Jak w e-dzienniku dodać zdjęcie
Warunkiem wyrobienia mLegitymacji jest przesłanie zdjęcia za pomocą konta rodzica w UONET+. Na konto logujemy się przez przeglądarkę internetową na komputerze. Zdjęcie dodajemy w zakładce Dane ucznia. jeżeli zdjęcie spełnia wymagania dla legitymacji zostanie zaakceptowane przez sekretariat.